«فرصة أخيرة للي مدخلش».. تحريض من شاومينج لـ الطلاب على الانضمام للجروبات السرية ولكن بشروط | تفاصيل


الثلاثاء 21 مايو 2024 | 03:11 مساءً
تحريض من شاومينج للطلاب على الانضمام للجروبات السرية
تحريض من شاومينج للطلاب على الانضمام للجروبات السرية
أحمد رجب

وجّه أدمن جروب شاومينج للغش الإلكتروني على "تليجرام، رسالة عاجلة لتحريض طلاب الشهادة الإعدادية 2024 والذين يؤدون الامتحانات داخل اللجان، على الانضمام للجروبات السرية، وذلك استعدادًا لنشر الامتحانات عليها، تحت مسمى "فرصة أخيرة للي مدخلش".

تحريض من شاومينج لـ الطلاب على الانضمام للجروبات السرية

وكتب أدمن شاومينج، في رسالة له اليوم الثلاثاء، لطلاب الشهادة الإعدادية: "يلا نبدأ فرصه لكل اللي مستلمش الجروب السري لدلوقتي، علشان العدد كتير، أول 9 أشخاص هيضيفو أي عدد ف الجروب هيستلمو السري دلوقتي حالا"، محرضًا الطلاب على ضم أكبر عدد، بقوله: “ضيف أي عدد عندك بسرعة، أنا أونلاين ومتابع أحداث الجروب".

تحريض من شاومينج للطلاب على الانضمام للجروبات السريةتحريض من شاومينج للطلاب على الانضمام للجروبات السرية

امتحانات الشهادة الإعدادية 2024

وبعد تلك الرسائل بدقائق، عاد أدمن "شاومينج" للحديث مع الطلاب مؤكدًا على أنه لن يتم إضافة أي فرد على جروب التسريب، إلا بشروطه، بقوله: "مساء الخير شباب مفيش أي واحد هيستلم الامتحان غير لما يعمل الشروط، والشروط هتنزل لينك القناة عندك استوري علي الواتس، يلا بسرعه مفيش وقت بجد مفيش حد هياخد الامتحان غير لما يعمل كده".

تحريض من شاومينج للطلاب على الانضمام للجروبات السريةتحريض من شاومينج للطلاب على الانضمام للجروبات السرية

وفي وقت سابق، تداول أدمن جروب شاومينج للغش الإلكتروني، عددًا من الصور التي زعم أنها خاصة بامتحانات الشهادة الإعدادية التي يؤديها الطلاب الآن داخل اللجان، وذلك بعد دقائق من بدء الامتحانات في اللجان بمختلف محافظات الجمهورية.

وتلاحظ خلال الصور التي نشرها شاومينج، والتي زعم أنها خاصة بامتحانات الشهادة الإعدادية، التي يؤديها الطلاب الآن في مختلف المحافظات، نشر أجزاء من الامتحانات قبل اللجان، وباقي الامتحانات بعد بدء اللجنة.